miercuri, 23 aprilie 2008

400 articole pentru Wall-Street + Ziua Iuliei (9am)+Events

Azi am avut o zi plina. Imi place cand sunt busy, pacat ca nu imi fac timp mai mult pentru blog. Am sa revin si cu partea a II-a a festivalului Next, dar mai intai a sa trec in revista evenimentele de azi.

Mai intai sase ore de Hotel Investment Forum, unde 13 specialisti din industria hoteliera autohtoina si invitatii din strainatate au vorbit despre oportunitatile de dezvoltare pe piata hoteliera din Europa centrala si de Est, strategii optime de investitii si trenduri.

Se vorbeste mult despre trenduri si sansele Romaniei de a gusta din fructele roditoare ale regiunii est-europene. In fond, nu e vorba de hoteluri, mi-as dori ca peste zece ani sa pot scrie despre o piata promitatoare, fresh, inovativa si de ce nu, matura din toate punctele de vedere.

Astazi am adunat, statistic vorbind, 400 de articole care au contribuit la cel aproape un an de cand m-am alaturat echipei Wall-Street. Timp in care Romania a dat semne timide de imbunatatire si promisiuni. Se construieste, insa cat va dura avantul in imobiliare si proiecte aparute peste noapte? Cand se va trezi turismul romanesc din hibernare pentru a ne arata o alta fata a unei Romanii exotice? Cand va evolua HoReCa astfel incat sa putem afirma ca ne bem cafelele si mancam in restaurante mai cu spor decat occidentalii?

Seara mi-am incheiat-o la ziua Iuliei, prietena de la 9am, cu care am dezbatut problema revistelor adresate femeilor din print-ul romanesc. Si faptul ca, desi s-au lansat reviste ca Harpers'Bazaar, Marie Claire sau In Style, revistele pentru femei nu reusesc sa depaseasca granitele glossy sau nu reusesc sa adapteze un brand la piata locala, singurele articole mai interesante fiind cele preluate din editiile altor tari, cel putin in cazul unora dintre ele. Fie ca nu exista oameni centrati pe ideea de revista care sa vrea "mai mult", fie ca publicul feminin romanesc prefera in continuare varianta Cosmo+moda+beauty+sex+vedete si atat, fie ca cerem poate prea mult de la noi insine. Cert este ca am sa inspectez curand o noua aparitie, Marie Claire.

Vrem editoriale gandite, pagini de arta, cultura si evenimente, vrem o identitate care sa reprezinte socialul si inovatia din lumea feminina. Idei fresh.

2 comentarii:

Laura-Elena Culita spunea...

Citesc prea putin, spre deloc, rvistele glossy ca sa am o parere pertinenta, insa ceea ce pot zice din observatiile mele este ca, intr-adevar, publicatiile de acest gen se complac in traduceri de articole ale "surorilor occidentale", restul fiind articole usurele.

Ideile fresh nu pot veni stand in redactie si facandu-si unghiile cu cosmetice primite cadou de la firma X...Nici stand picior peste picior la conferinte uitandu-te in oglinda si retusandu-ti machiajul. Cred ca este vorba si despre o lipsa de pregatire care genereaza superficialitate.

Dar hei, ce tot vorbesc eu aici?! Se plange cineva (in afara de tine si de Iulia) de continutul saracacios al revistelor pentru femei? Eu nu prea am auzit, dar asta nu inseamna ca problema pe care ai expus-o aici nu exista...

Denise Irene spunea...

Cred ca orice femeie arunca macar un ochi in viata ei pe o revista de acest gen, glossy, fashion. Adica nu suntem doar eu si Iulia care discutam de ele...plus ca orice femeie inteligenta o sa vrea intotdeauna sa exploreze cat mai mult, de la glossy pana la revistele national geographic.

Daca ar fi sa redactez o revista, nu as alege glossy, pentru ca e destul de greu sa aduci calitate unei astfel de reviste, zic eu, pentru a nu fi doar o copie gen "cosmo".