sâmbătă, 12 aprilie 2008

Cum a fost la festivalul Next - joi 10 aprilie

Saptamana aceasta a debutat cu Festivalul International de Scurt si Mediu Metraj Next, la care am avut ocazia sa asist in zilele de joi si vineri, 10-11 aprilie, dupa 9 seara, "after office".

Joi seara sau "girl's night" la cinema. Mai exact la cinemateca Eforie, pe langa Universitate. Pe scurt: lume multa, programul s-a decalat cu o ora, timp in care am stat cu fetele afara, in multimea funky mirosind a tigara. Am vazut 3 scurt metraje pe care am sa le descriu din perspectiva unui om care a fost pentru prima data la un festival de scurt-metraje (Noaptea Devoratorilor de Publicitate nu se pune aici).

In filmul brazilian "Saliva", o fetita descoperea partea organica, umeda a sarutului, asa cum si-o imagina de ceva timp, asaltata de lumea din jur, care traise experienta. Cred ca primul sarut nu trebuie cautat, pur si simplu se intampla. Am sa revin in articolul urmator asupra partii cu sarutul.

"Amandoi", o productie UK-libaneza, dezvaluia un amalgam de popoare si natiuni pe strazile londoneze (mi-am adus aminte de cele trei luni petrecute in Londra si atmosfera cartierului nordic Camden) si un asa-zis cuplu in care ea spala rufele, iar el privea la masina de spalat ca la televizor. Ok, nu am prins ideea in sine, imi amintesc rochia portocalie a tipei pe care a dezbracat-o in final. Sa fi fost rochia portocalie??

"Situation Frank" e o tragi-comedie suedeza. Sotia se sinucide in cada,cu lama de ras, iar sotul Frank rabufneste abia mai tarziu, revarsandu-si furia pe calculatorul din birou. In cele cateva zile de concediu un prieten incearca sa il ajute, ceea ce induce comicul in poveste. La un moment dat ajungem sa credem ca Frank isi doreste moartea, pentru a fi alaturi de sotia lui. Insa el e bine mersi, a fost salvat de prietenul lui dintr-un stupid accident petrecut tot in cada si, in loc de a-si evoca iubirea prin poezia pe care vroia sa o recite la inmormantarea sotiei, propune melodia celebra "Wind of change" made by Scorpions. Seara s-a incheiat deci cu Scorpions.

Am prins ultimul metrou spre casa, cu Ioanina. Am reflectat la ceea ce vazusem si am ajuns la concluzia ca e timpul sa initiez miscarea 'cultura, arta, teatru, film'. Sa imi ofer mai des asemenea ocazii.

Niciun comentariu: