joi, 18 septembrie 2008

Mihaela Radulescu si chilotii rosii

Dimineata ma uit de obicei, fugitiv, la Neata cu Razvan si Dani, in timp ce imi beau cafeaua cu lapte sau ma gandesc ce geanta sa asortez cu trenciul. Astazi au fost invitati d-l primar Sorin Oprescu si Mihaela Radulesca, subiect de barfa si de cover-uri in ultimele zile in presa tabloida, cu divortul iminent declarat.

"Raduleasca" a vorbit mai multe de campania anti-fumat, criticata, zic eu, de majoritatea romanilor si mai ales de presa. S-a vrut o campanie soc, in opinia mea, de genul "I'd rather go naked than wearing fur", cand vedetele americane pozau goale, pentru a incerca sa atraga atentia asupra faptului ca mii de animale sunt ucise pentru blana lor naturala si infatisate apoi pe podiumul modei.

Nu stiu exact cine si cum a venit cu ideea, ca oricum Romania nu a fost pregatita pentru asa ceva. Nu s-a inteles nici macar mesajul prea bine, problema fiind parca "chilotii rosi" prea stramti sau prea mici, plus goliciunea de pe bannerele outdoor din tara.

Mesajul e ok, in fond campania vrea sa transmita ca fumatul afecteaza in timp potenta si viata sexuala, care ar trebui sa puna pe ganduri macar amorezii. Ceva de genul fumatul nu e cool, dar sexul sigur e. :)

Nu apreciez deloc fumatul in sine, nu fumez, pur si simplu nu imi place gustul tigarii (nici macar mentolatele nu alunga duhoarea de tutun), nici mirosul innecacios al fumului de tigara. Dar fumez totusi pasiv, pentru ca oriunde m-as afla, pe o terasa,intr-o cafenea, intr-un pub sau intr-un club, cineva isi va aprinde la un moment dat, cu tipicul gest al dependentului de tutun, o tigara, al carei fum se va directiona, of course, spre mine.

M-am obisnuit deja cu acest lucru si nu cred ca imaginea unei vedete goala, fie ea si Miss Univers, va stopa atitudinea publicului larg in fata fumatului atat de "cotidian". Nici macar afisele macabre de pe tigari, nici macar faptul ca fiecare tigara aprinsa scurteaza viata (eu mi-am propus oricum sa traiesc mult) sau ca fumatul afecteaza si dorinta sexuala. Apropo de asta, nu mi se pare deloc atragator sa sarut o persoana cu gust amar de tutun.

"Fumatul e singura ta placere?" ar putea fi receptat destul de bine de romani, daca acestia ar intelege ca pachetul de tigari, deschis la fiecare 2-3 minute zilnic, ar putea fi inlocuit cu ciocolata, vin bun, un croissant (merge la cafea) sau, de ce nu, cateva minute de sex (as prefera totusi sa aud dragoste). Ok, poate aberez putin, dar asta e ideea, sa gasim si lucruri placute, sanatoase, eco-friendly, altceva decat un fum neplacut aruncat intr-o atmosfera si-asa destul de poluata de altele.

Niciun comentariu: