luni, 10 martie 2008

Romanul s-a nascut "branduit"

"Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK in 2006, peste jumatate din romani cumpara haine pentru reprezentativitatea marcii. Procentul romanilor care cumpara haine in functie de marca este de 52, fiind cel mai ridicat din acest studiu. Pe urmatoarele locuri in top se situeaza Grecia – 51% si Italia – 50%".

Cam asa se arata in studiul amintit, citat de Money Express, editia 41 din luna martie. Suntem niste consumeristi fascinati de logo-uri, de imaginea unui "succes" pe care tot noi il cream si il inaltam la rang de idol, de "must-have", de tentatie absoluta pe care, nu-i asa, ne-o permitem sau trebuie sa ne-o permitem. Ca nu eu am zis "Haina il face pe om", un roman istet tot a zis-o.

Mai nou, am inceput sa ne extindem gusturile. Romanii cred in "prea scump si prea indoielnic" in tara lor, dar nu si in tara altora. Romania lui Ulmanu, prezentata in Esquire, (funny articolul si totodata trist) e (aproape)a tuturor, a shopperitelor care asteapta cu infrigurare reducerile de sezon, a vecinului care merge in State pentru ca tenisii Nike sunt mai ieftini acolo, la vreo 50 dolari bucata, ca n-are omul 350 lei sa dea doar pe o pereche (sincer vorbind, cu banii aia poti lua un outfit misto), a turistilor rataciti printre magazine, in drum spre muzee si galerii de arta (pe care,de multe ori, le pierd din vedere), a celor care descopera paradisul cumparaturilor oriunde, cu cat mai exotic, mai funky, mai cool, mai inedit, cu atat mai bine.

Pentru ca Romania mai are de invatat din branduri, mai are de asimilat branduri, inca mai poate aduna deopotriva lux si kitsch sau ambele. Pentru ca Viena si Pandorf ne astepta cu bratele deschise sa profitam de slabiciunile noastre, pentru ca Parisul,Milano si Barcelona, ba chiar si Londra cu Oxford Street-ul ne fac imbietor cu ochiul, unde e mai scump, dar de calitate, frate, sau mai ieftin si cool, pentru tinerii din noi. Sau mai de fite, pentru "milanistele" cu bani.

Citind articolul lui Ulmanu, aproape ca nu imi mai doresc sa migrez, pentru un weekend, in Viena, in celebrul adulatul shopping center Pandorf, sa ma simt, vorba lui, ca in Unirii, inconjurata peste tot de romanii care isi uita manierele acasa, dar nu si banii. Mi-au mai ramas Londra, Amsterdam, Rotterdam. Dar nu garantez nimic.

vineri, 7 martie 2008

Etajul 4

La etajul 4, pe terasa, sub cerul liber, s-a facut gratar. Cu the big boss si baietii. Cu my boss si cine a mai rezistat dupa ora 6 la birou, intr-o zi de vineri. Venisem pentru o bere initial, insa am trecut prin stomac gratar de porc, mici, cola si bere (bine, cola n-a mai incaput, dar ati prins ideea).

Si mai venisem pentru ceva: pentru imaginea nocturna a unui oras de la etajul 4 al unui imobil de birouri din Piata Dorobanti. Lumini in blocuri turn, Victoriei cu sediul BNR, silueta Howard Johnson in Romana, pana si bannerele cocotate sus la Unirii, in peisajul ultra-aglomerat al junglei urbane bucurestene. La 180 de grade TVR-ul si in fundal Casa Presei, din care parea ca se coboara un avion spre Baneasa sau Otopeni. Imi plac avioanele, noaptea trebuie doar sa urmaresti luminile de semnalizare, sa vezi unde duc.

Acasa, am rasfoit cu nerabdare Esquire-ul de martie pe care il luasem astazi, din pur interes pentru ce mai spune si face Florin Piersic Junior, pe care o sa il "pastrez" pentru maine, de 8 Martie. E primul numar Esquire pe care il cumpar (desi ma tenta mult numarul cu Johnny Deep, dar nu l-am mai apucat)si am sa revin cu impresii intr-un articol viitor. Poate chiar urmatorul.

luni, 3 martie 2008

Reteta de weekend in 10 pasi :)

1) Orice weekend adevarat incepe de vineri.
2) Se da o raita pe la facultate, in jur de 11-12 amiaza, se sta lejer o ora in sala de fitness pentru cardio si streching (ora de sport - yes, it helps)
3) Se trece prin redactie, se lucreaza la articole in timp ce se asculta Kate Nash - so british, i know, imi aduce aminte de Londra
4) Se porneste spre club, nu inainte de a se trece pe acasa pentru a proba un outfit cool
5) Vineri seara: El Grand Comandante, se iau cativa amici din presa, prieteni etc care au chef de party si se danseaza non-stop pana la 3 dimineata. Plus doua beri para la resistencia! :)
6) Sambata dimineata se trece neaparat la piscina, jacuzzi si sauna..pentru relaxare si detoxifiere dupa party!
7) Sambata seara relaxare, se mai citeste o revista, se cauta la tv un film bun..dar tot cu gandul la party
8) Duminica se doarme pana la 12. Neaparat. Se ia micul dejun consistent, se lucreaza la articole pentru luni, se butoneaza telecomanda in cautarea emisiunii Business Magazin de duminica
9) Foarte important: shopping-ul de weekend! In weekend-ul asta nu am cheltuit asa mult ca saptamana trecuta, doar o crema pentru ochi si un tricou cool cu un cap de zebra..ca tot ma fascineaza Africa :)
10) Se incheie ziua cu o salata maaaare si gustoasa la Cafeneaua Actorilor si un ceai cu rom (trebuie sa-l incercati)!

sâmbătă, 1 martie 2008

1 Martie si inca ceva

Primavara, martisor, un nou sezon, un nou inceput si mii de motive sa ne bucuram de zilele insorite ce ne asteapta. Pentru mine inceputul primaverii nu a fost nicicand mai dulce decat in acest an.

Au trecut deja doua luni de cand i-am zarit chipul printre fulgii mari de zapada si i-am spus...da, am spus ca as vrea sa fiu universul lui intotdeauna. Si parca ar fi fost ieri, parca am fi urcat razand din nou acelasi deal cu pasi greoi, am fi privit spre ingerasii de zapada si as fi atins cu emotie dosul palmelor lui care dezvaluiau cea mai frumoasa declaratie de dragoste.

Iar acum, dupa doua luni, cele mai grele luni, simt ca as fi vrut sa fi trecut o eternitate, poate chiar mai mult, sa fi trecut zapezile argintii, primaverile cu ghiocei si zambile, verile arse de soare si ploile lungi de toamna..si tot asa pana intr-o zi cand 1 Martie nu o sa mai fie cu amintiri. Va fi, undeva, intr-un colt de paradis.